Salată rusească ”ȘUBA”







Salată rusească ”ȘUBA”







Foarte rar folosesc maioneza, însă câteodată îmi vine pofta de salata rusească ”Șuba”, este o salată nelipsită la sărbători pe mesele moldovenilor. Mă strădui să o pregătesc în zilele de weekend pentru prânz. Este destul de consistentă, am înlocuit odată maioneza cu iaurt grecesc, dar nui acelaș gust. Cel mai important în gustul desăvârșit al acestei salate este succesiunea straturilor de legume, maioneza nu se tasează, deci salată rămâne pufoasă și aerată.



Rețeta clasică constă din:
-       4 cartofi de mărime medie;
-       2 sfecle roșii;
-       2 morcovi;
-       2-3 ouă;
-       o scrumbie murată, slab sărată;
-       un praz partea verde;
-       maioneză, o cutie de 300 gr;




Mod de preparare: Toate legumele și ouăle se fierb,  se curață de coajă. Scrumbia se curăță, se scot toate oasele și pielea, se taie cuburi. Pe un platou destul de mare, se dă prin răzătoare primul strat - 2 cartofi, după care adaugăm maioneză, scrumbia, prazul, morcovul, sfecla roșie, maioneză apoi iar 2 cartofi (aici și toată șmecheria mea nu-mi place când este sfecla ultimul strat să nu fie prea roșie). Peste cartofi iar un pic de maioneză, ouăle fierte, se decorează cu mărar.

Poftă mare!



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare