Dulceață de gutui și pere

 Despre beneficiile gutuilor am vorbit în postarea precedentă, ador aroma lor și toate bucatele gătite cu aceste fructe gustoase și aromate. Am încercat să combin gutuile și perele de toamnă, Doamne ce gustoșenie s-a primit, pentru mine cel mai gustos desert este ”pâinea cu unt și dulceață de gutui”. Î-mi amintesc de nunțile din sat unde se întâlneau oaspeții cu dulceață de gutui, mda ce amintiri, dar hai să ne apucăm de lucru că ne prinde miezul nopții.

Deci, avem nevoie de următoarele INGREDIENTE:

- 2 kg de gutui;

- 1 kg pere de toamnă tari;

- o lămâie;

- 1.250 kg de zahăr, am folosit proporția  de 2:1 frucre și zahăr, după ce am curățat fructele au rămas 2.5 kg. 

MOD DE PREPARARE:

1. Se spală bine fructele, se curăță de cotor și se taie cubulețe mășcate, se scurge sucul de la lămîie, se adaugă zahărul și se amestecă. Se lasă în jur de 8-10 ore să elimine suc, nu se adaugă apă sau sirop;

2. Se fierb fructele 30 min, se lasă până se răcește complet și iar se pune la fiert pentru 15 min (din momentul fierberii), iar se lasă să se răcească, după care se fierb încă 15 min;

3. Între timp se spală și se sterilizează băncuțele, se toarnă dulceața în borcane în timp ce fierbe, se învelesc borcanele într-o păturică.

Este un proces de durată, dar merită tot efortul.

POFTĂ MARE!!!







Comentarii

Postări populare