Prăjitură cu miez de nucă și vișini

 Țin minte în copilărie mama gătea ”în fugă” o prăjitură cu miez de nucă și chișleac (chefir) de toată frumusețea, eu îi spuneam ”pirog negru”, mmmmmm ce amintiri. 

Eu puțin am personalizat rețeta și am mai adăgat ciocolată neagră, bună combinație, deci hai să facem cu mari emoțoii, deoarece deserturile sunt veriga slabă la mine.

INGREDIENTELE necesare sunt:

- 4 ouă, plus un praf de sare;

- o cană de smîntână sau chefir (200 ml);

- o cană de făină (5 linguri mari pline - 200 gr), plus o lingură pentru a tăvăli vișinile;

- 200 gr de nuci măcinate;

- 200 gr de vișini în suc propriu;

- 50 gr de ciocolată neagră sau picături de ciocolată;

- 4 linguri de zahăr brun, se poate și alb, sau mai mult dacă iubiți dulcele;

- un pachețel praf de copt sau o linguriță bicarbonat de sodiu stâns în suc de lămâie;

- un cub de unt sau o ligură de ulei. 

MOD DE PREGĂTIRE:

1. Se bat bine ouăle cu un praf se sare și zahărul la care se adaugă smântâna,  nucile, ciocolata mărunțită și făina, se omogenizează bine, la final adăugăm praful de copt sau bicarbonatul.

2. Pe un platou presurăm o lingură de făină prin care se tăvălesc vișinile și se pun în compoziția de aluat;

3. O tavă de copt se unge cu ulei sau unt, se toarnă tot aluatul, aici mare atenție, compoziția din tavă nu trebuie să depășească jumătate din volum, deorece crește foarte bine și riscăm să ”fugă aluatul”. După ce am turnat compoziția în tavă am observat că e mai mult de jumătate și am luat 4 linguri de aluat din care am făcut cîteva brioșe. 

4. Se coace la 190 gr timp de 40-45 min pozitia din mijloc, se face testul scobitorii!!!

POFTĂ MARE!!!







Comentarii

Postări populare