”Bătute” șnițele din ciuperci ”Pleurotus ostreatus”


Despre ciuperci aș putea vorbi la infinit de la hife miceliene până la substraturi nutritive, am în portofoliul meu mai multe rețete care conțin ciuperci, am eu o tracție deosebită pentru această cultură.  Conținutul de proteină calitativă în aceste ciuperci este de peste 50 %, la fel mai conțin  microelemente (potasiu, magneziu, cobalt și fier), vitaminele A, C, D și grupul PP. 

INGREDIENTELE nesare pentru ”Bătute” sunt:

1 kg de ciuperci Pleurotus ” Veșancă” le alegem cu pălăriile întregi și mai plate;

3-4 ouă, depinde de mărimea lor;

o farfurie cu făină albă în jur de 150 gr; 

ulei pentru gătit;

sare și piper, o legătură frunze de salată;

MOD DE PREGĂTIRE:

1. Se aleg pălăriile mai plate, se taie piciorul, se spală sub jet de apă rece și se pun la scurs pe un prosop de bucătărie cu lamelele în jos;

2. Amestecăm făina cu puțin piper proaspăt măcinat, batem ouălele cu sare și piper;

3. Fiecare pălărie se dă prin făină, prin ou și se pun la prăjit cu lamelele în jos, apoi se întorc pe partea netedă, se gătesc la foc mediu; 

4. Se scot pe hârtie de bucătărie (se pun vreo 2-3 straturi) apoi bătutele și iar hârtie, în așa fel se absoarbe excesul de ulei.


Pentru decor am folosit o legătură frunze de salată, care au fost consumate și ele alături de un sos delicios de roșii și pâine neagră tost.

POFTĂ MARE!!!

Comentarii

Postări populare