Clătite cu gem de piersici


 În săptîmâna albă se coc clătite, clătite umplute cu brânză, vișini, gemuri, ciocolată (nutela) și alte umpluturi pe gustul fiecărui. 

Eu fac clătite din clasa a 6, nu am să uit niciodată, cum am gătit prima dată clătite, cu boțuri, groase, offff ce amintiri. Între timp am învățat să fac cele mai fine, subțiri și cele mai aromate clătite. 

INGREDIENTELE necesare sunt: 


- 10 ouă;

- 10 linguri de făină;

- un litru de lapte;

- 50 ml frișcă;

- zahăr brun 2  linguri;

- 4 linguri ulei de măsline;

- esență de vanilie câteva picături, sau un pachețel zahăr vanilat;

- un cub de unt.

Cel mai important ingredient în bucătărie este sarea, eu folosesc foarte puțină, dar de calitate (sare roz de Himalaya).

MOD DE PREGĂTIRE:

1. Se bat ouălele cu un praf de sare, făina, zahărul, zahărul vanilat cu ajutorul unui mixer sau tel, se adaugă treptat laptele. La final se adaugă frișca și două linguri de ulei.


2. Într-un  bol mic adaugăm 2 linguri de ulei și cubul de unt care va fi folosit pentru a unge tigaia;

3. Se unge tigaia antiaderentă (încălzită) cu amestecul de unt și ulei cu ajutorul unei pensule, se adaugă jumătate de polonic din compoziția de clătite (depinde de mărimea tigăii).

4. Se coc clătitele la foc mediu până se rumenește puțin marginea, la dorință se întorc pe partea opusă și se mai coc câteva secunde, eu nu le întorc. Periodic se unge tigaia (după 4-5 clătite), culoarea aurie și bulele de pe clătită se datorează folosirii amestecului de unt și ulei.

5. Se ung clătitele cu gem de piersici și se rulează, la fel putem folosi crema de ciocolată sau miere, mmmmmm foarte gustoase și aromate.

POFTĂ MARE!!!

P. S eu nu las aluatul să se odihnească, imediat mă apuc să coc clătitele.








Comentarii

Postări populare