Tartă de praz în crustă de cartof dulce


 Pentru mine consumul de legume este foarte important, mă stărui să asigur la
fiecare masă o porție generoasă de legume, spre exemplu pentru această rețetă am folosit legume cu un conținut ridicat de vitamine, minerale și antioxidanți. 

Despre cartoful dulce, spanac am vorbit în alte postări, aici vreau să mă opresc la praz, o legumă foarte apreciată la mine în bucătărie, folosesc prazul în salate, sarmale, tocănițe din carne și tocănițe din legume, aaaa da mai am rețetă schițată ”supa de praz”, dar în altă zi.

Deci, avem nevoie de următoarele INGREDIENTE:


- un kg de praz la care i-am tăiat partea verde, doar frunzele, a rămas în jur de 600 gr;

- 2 cartofi dulci (mai lunguieți), s-au dacă e oval atunci se taie inelele în jumătate;

- o legătură de spanac (am folosit congelat) s-au în stare proaspătă -100 gr;

- 200 ml de frișcă lichidă (10-15 %), să fie tarta așa mai ușoară;

- 5 ouă medii;

- 100 gr cașcaval sau mozzarella;

- 2 linguri parmezan răziut; 

- 4 linguri mari ulei de măsline + un cub de unt;

- sare și piper.

Hai să gătim:

1. Pentru început curățim cartoful dulce și îl feliem subțire (1-1.5 mm în poze se vede cît de subțire), se potrivește de sare și piper, se omogenizează cu 2 linguri de ulei. Într-o tavă de copt rotundă se aranjează în cerc feliile de cartof, ultimul rînd se ridică pe marginea tăvii. Se coace doar cartoful 20 min la 190 gr, poziția din mijloc;

2. Între timp se călește prazul tăiat în uleiul rămas și unt până se înmoaie puțin și apoi prinde culoare (10-15 min la foc mediu), la final adăugăm spanacul;

3. Se bat ouăle cu frișca, se pune cașcavalul răzuit sau mărunțit, sare și piper;

4. Peste blatul copt adăugăm prazul și spanacul, compoziția de ou, la final adăugăm parmezanul;

5. Se dă la cuptor pentru 10-15 min, poziția din mijloc la 200 Gr, se lasă în cuptor după ce a fost deconectat pînă se răcește puțin și se leagă bine. 

Cum au zis ai mei ”Se topește în gură”, foarte gustoasă și sănătoasă tarta.

POFTĂ MARE


 


Comentarii

Postări populare