Gambe superioare la tigaie cu frișcă!




Acel moment cînd trebuie să gătești o cină rapidă, recurg la carnea de pui din comerț, dar mai rar. 
Am ales gambe superioare dezosate proaspete - 1 kg, o lingură mare mix condimente pentru pui, sare și piper, 250 ml fișcă lichidă de 10-15%, o lingură de smîntînă plus o lingură rasă făină albă, un cub de unt și o lingură mare ulei de măsline, o infloriscență mică de broccoli și cîteva roșii cerry pentru culoare.

Pentru început se spală bine carnea, se scurge și se pune la marinat cu mixul de condimente cel puțin 15 min, se potrivește de sare și piper.

Se încălzește bine o tigaie în care adăugăm uleiul și untul (nu căliți niciodată legumele sau carnea doar în unt, faceti mereu un amestec de unt și ulei). Se călește carnea bine pe ambele părți, se scoate din tigaie, se adaugă lingura de făină și se omogenizează (inițial am vrut fără faină, dar m-am gîndit pe parcurs că o să fie sosul mai cremos, închegat). După ce s-a călit puțin făină adaugăm treptat în cîteva reprize compoziția de frișcă și smîntînă, omogenizăm se lasă să fiarbă 1-2 min după care adăugăm carnea. Se gătește la foc mic sub capac în jur de 15-20 min, se servește alături de legume (am servit cu broccoli opărit în apă cu putină sare) sau o salată de crudități, data viitoare fac o salată din varză roșie. Pentru decor am folosit un mix de verdețuri uscate.





POFTĂ MARE! 




Comentarii

Postări populare