Clătite cu mărar și cașcaval!


Clătitele sunt unele din cele mai apreciate bucate, le gătesc atât dulci cât și sărate. De data aceasta am ales să fie cu mărar și cașcaval (poate fi mozzarella, cașcaval moale, sau brânză de vaci).

Deci, hai să gătim din următoarele INGREDIENTE:

- 5 ouă medii + o lingură mare de parmezan răzuit mărunt, puțin piper alb, sau mix de piper boabe prospăt măcinat (sare nu am folosit deorece parmezanul are destulă);

- 5 linguri de făină (eu am luat din Italia din cea din triticum durum), făină de orez, făină de ovăz sau făină albă obișnuită ( mă stărui cât mai rar să folosesc făina albă);

- 150 gr de cașcaval (eu mereu cumpăr din cel mai moale dulcișor, dar să fie posibil de dat prin răzătoare);

- 250 ml lapte;

- 150 ml frișcă de 10 % grăsime;

- în jur de 50 gr de mărar, spălat bine și tăiat fin;

- un cub de unt și o lingură ulei de măsline pentru a unge tigaia;

Pentru decor am folosit parmezan răzuit fin, se servesc calde cu smântînă. 

Cu ajutorul unui mixer omogenizăm toate ingredientele, la final adăugăm cașcavalul ras mărunt și mărarul. Aici atentie, dacă compoziția e groasă mai adăugăm puțin lapte (ouălele au fost mici de aceea a fost nevoie de adăugat lapte (50 ml), compoziția trebuie să fie la fel ca la clatitele obișnuite.

Încălzim bine o tigaie medie, sau de care aveți, ungem tigaia cu pensula din ameatecul de ulei și unt (niciodată să nu folosiți doar unt). Cînd tigaia e bine încinsă turnăm jumătate de polonic din compoziția de clatite, cu mișcari circilare distribuim compoziția, se coc la foc mediu în jur de 1-1.5 min, cu ajutorul unei lopățele verificăm dacă este coaptă clătita. Cantitatea de aluat turnată depinde de marimea tigăii, de fiecare dată aluatul se omogenizează, deorece cașcavalul se lasă la fund, dar mărarul se ridică deasupra.

Clatitele pot fi umplute cu mozzarella sau ceapă calită și ciuperci. În cazul în care folosim făină de orez o umplutură excelentă ar fi pireul de cartofi.

POFTĂ MARE!

P.S E prima rețetă din noul an!

Vă doresc un an bogat în evenimente frumoase, multă sănătate și noroc! 


P.S. o parte din clătite am umplut cu mozzarella, pot fi păstrate  în cogelator, se dezgeață în frigider când avem nevoie, se încălzesc în cuptorul cu microunde sau cuptorul obișnuit câteva min doar să se topească mozzarella. 





Comentarii

Postări populare