Panna cotta cu suc de cătină!

 

În plin sezon al virozelor încercăm să consumăm produse ce conțin vitamine, minerale. Fructele de cătină sunt bogate în vitamina C, A complexul vitaminelor B ( B1, B2, B6, B9) dar și vitaminele E, K, F, P. La fel cătina conține și microelemente precum Calciu, Magneziu, Potasiu, Fier, Fosfor, acizi grași polinesaturați și carotenoid, beta caroten.

Cătina în combinație cu portocale și laptele, rezultă un desert excelent.

Am folosit pentru acest desert produse valoroase și sănătoase, am mixat cu ajutorul unui blender vertical 2 portocale decojite plus 150 gr. cătină congelată;

Cu ajutorul unei site mărunte am strecurat sucul obținut, am adăugat 2 linguri mari de miere lichidă, ulciorul are volumul de 250 ml. 

Între timp am pus la hidratat în apă 6 foi de gelatină (10 gr) sau putem folosi 10 gr de gelatină granulată, în alt vas am pus la hidratat 3 foi gelatină sau 5 gr. (jumătate de pachețel gelatină granulată);

Sucul de cătină 250 ml. îl punem la foc mic să se încălzească puțin, doar să se omogenizeze mierea și cele 3 foi de gelatină hidratată, se stinge focul și amestecam pînă se dizolvă complet. Avem grijă să nu încălzim sucul tare, mierea nu trebuie să fie tratată termic;

Trei pahare le punem înclinate într-o formă de brioșe sau fiecare pahar într-un bol mai mare ca paharul, se toarnă sucul în ele  și se dă la frigider în jur de o oră și 30 min;

400 ml lapte plus 100 ml frișcă de 10-15% se pun la foc mic cu 2-3 linguri zahăr brun sau obișnuit, se încălzește, dar nu se fierbe, se adaugă cele 6 foi de gelatină, se omogenizează pînă se topește gelatina;

Se toarnă compoziția de lapte peste cătina întărită, se dă iar la frigider. Pentru decor am folosit, semințe de chia, fructe de cătină și fistic.

POFTĂ MARE, să nu Vă fie frică să experementați!


P.S mierea, zahărul putem folosi după gust, sau se poate de folosit și îndulcitor natural de stevie. 


















Comentarii

Postări populare