CLĂTITE PROTEICE CU MERE

 

Micul dejun, una din cea mai importantă masă, ziua trebuie începută corect pentru a avea un start bun încă de dimineață, care ne va ajuta să facem față tuturor provăcărilor, așa spun toți specialiștii în nutriție. Deci, hai să gătim niște clătite delicoase și sănătoase din următoarele INGREDIENTE: 

- 4 mere roșii dulci acrișoare;

- 4 ouă medii;

- 2 linguri mari de iaurt grecesc 2 %;

- 2 linguri mari făină de ovăz;

- 2 linguri proteină (proteina poate fi înlocuită cu o lingură de făină de orez sau simplă);

- 2 linguri de zahăr brun;

- o linguriță scorțișoară, un praf de sare, o linguriță praf de copt;

- puțin ulei pentru a unge tigaia;

- pentru decor am folosit un mix de nuci (migdale și fistic), boabe de rodii. 

Merele se dau prin răzătoare și se scurg de suc,  se adaugă ouălele, iaurtul, făina, proteina, zahărul,  sarea, praful de copt.  Se omogenizează toate ingredientele și se adaugă scorțișoara.

Între timp ungem o tigaie cu puțin ulei de măsline sau o combinație de unt și ulei, eu am o tigaie mai mare în care încap 4 clătite, se coc clătitele sub capac pe ambele părți la foc încet. Din această porție se primesc 9-10 bucăți, pentru fiecare clătită folosim două liguri de compoziție. Consistența compoziției depinde de mai mulți factori ca mărimea merelor, ouălelor sau umeditatea făinii, deci se poate de reglat adăugând puțină făină, din poze se vede că compoziția e destul de densă. 

Se servesc cu miere, sau iaurt, ador combinația de scorțișoară și mere.

Apropo de scorțișoară, am avut marele noroc să particip anul trecut la cea mai mare expoziție a produselor ECO ”BIOFACH” din Nuremberg, de unde mi-am adus mostre de condimente și alte bunătăți ca păstăile de vanilie ....

POFTĂ MARE!




 



Comentarii

Postări populare